-
Seneste indlæg
- Sprogmodeller for elever
- Min helt egen lærings-chatbot
- DNA-model med laserskærer
- Skab digitale modeller med generativ AI
- Skoleåret 2024-25
- Agilitet i HF-undervisning
- Arkitektur og design af software
- Sprog i naturvidenskab
- Prompte ChatGPT med Google Sheets
- Skoleåret 2022-23 og fremtiden..
- Algoritmer og data-strukturer
- Skrive en fagtekst
- chatGPT
- Blooket = Kahoot på steroider
- Skylanders i Escape room 2022
- Dataanalyse og Machine Learning
- Biogas!
- Hvor god er en AI til at besvare en skriftlig eksamensopgave?
- Escape game 2022
- Drejeskive-telefon og Micro:bit
- En gammel telefon
- Har du talt med din røgmaskine?
- Eksamen i informatik C
- Vækstlys
- Lockdown AV-hacks
- Det intelligente væksthus
- Computer-modeller i biologi
- Kropslighed og mentale modeller
- Podcast
- Det nye SRP
- Interaktionsdesign og Netværk
- Informatik c -year ½
- Vertikal vækst update
- Vertikal vækst
- Micro:bit i Escape room
- Sommerskole 2019
- NetLogo
- Kø i Micro:bit
- Bæredygtig Arduino
- LIVE: Danmarks CO2 udledning
- Maskinlæring med JavaScript
- Programmering for lærere
- CO2-aftryk fra en Arduino
- Maker != Materialist
- Innovation på 60 minutter
- Potteplantevander udvidelse
- KnapSpil
- Vejledning i Digitale Kompetencer
- Computational thinking i HF
- Krydderurter
- Sommerskole 2018
- Update maj 2018
- JavaScript og Arduino mødes
- Forelsket i JavaScript
- EscapeRoom-based learning
- Google Home Assistant
- Lineær regression med maskinlæring
- Innovation i NF
- Et par mindre nyheder i o365
- kryds og bolle test
- Computational Thinking i stx
- Big Data i biologi
- Fjol med intelligent robot
- Mål for 2017-18
- Sommerskole 2017
- Maskinlæring med selvbalancerende robot
- Alle indlæg
- Puzzlebox med micro:bit
- Simpel robot med machine learning
- Mikroskop i nyt lys
- Bedre end rundbold
- Innovation i AT
- Streaming til YouTube
- DIY micro:bit buggy
- Micro:bit buggy-mod
- Byg en drone
- Elektronisk LEGO
- Luftkvalitet i klassen
- MS Classroom førstehåndsindtryk
- Hour of Code aktiviteter
- Stilladsering af noter
- Faste grupper
- En selvlærende robot
- Arduino vs. Raspberry Pi vs. Micro:Bit
- 80 meter over jorden
- Internet of Things #3
- Hvornår brister Tech-boblen?
- Højdemåler til faststof-raket
- IoT #2
- Ting på internettet #1
- Robotbiler med hjul
- Mindmap som overblik
- En servo for meget
- Mål for 2016-17
- Den rigtige robotbil
- Kode i blogindlæg
- Sommerskole 2016
- Højdemåler i ny version
- I mål med 2015-16
- SumoLego
- Klimastation tilpasninger
Blogarkiv
I mål med 2015-16
I det forgangne skoleår var jeg involveret i mange aktiviteter bl.a. synlig læring, flipped learning regionsprojekt, en mindre udgivelse om flipped learning, opgaver som it-ressourceperson herunder workshops, innovation. Hvis det skal gå godt, uden for meget stress, var jeg nødt … Læs resten
Udgivet i Uncategorized
Skriv en kommentar
I gang med Arduino
Arduino er den lille computer, der kan styre andre elektroniske dimser, og som findes inde i mange af vores gadgets. Da Arduino-koden og opbygningen er open source, er der et utal af materialer og efterligninger på nettet, og tilsvarende måder … Læs resten
Udgivet i Maker og DIY
Skriv en kommentar
Vi fik ikke bygget en selvkørende bil, men..
Første april 2016 havde vi workshop i introduktion til Arduino på skolen for lærerne. Alan Olsen fra MakerLab Svendborg stod for indholdet -han ved hvad han taler om! Vi fik ikke bygget en selvkørende bil, men fik nogle lamper (LEDs) … Læs resten
Udgivet i Digital Dannelse, Maker og DIY
Skriv en kommentar
Skattejagt
Skattejagt. Alder: 8 års fødselsdag. Post 1: Hvad er i æskerne? salt, sukker og kanel. Koordinater: 6,9 Post 2: find (pluk) 10 arter af blade (plante-arter). Min. 5 accepteres. Post 3: skriv et ord på fem bogstaver (for nem) Post … Læs resten
Udgivet i Uncategorized
Skriv en kommentar
We have liftoff
Søndag den 28. februar 2016 var perfekt raketvejr. Klart, koldt og vindstille. Gennem et halv år har jeg arbejdet on and off, bl.a. i MakerLab Svendborg, på at færdiggøre en vandraket, der skal være udgangspunkt for et system af moduler, … Læs resten
Udgivet i Maker og DIY
Skriv en kommentar
Et par forsøg med Sharepoint
Mine forventninger til Sharepoint har været høje. For høje. Af en eller anden grund, har det taget lang tid at komme frem til, at Sharepoint kommer med relativt få værktøjer, som er målrettet læring. For mig at se er der … Læs resten
Udgivet i Digital Dannelse, Office 365, Sociale medier
Skriv en kommentar
Børnenes kemisæt
Det er aldrig for tidligt at betages af og undre sig over verden. Jeg har derfor ladet børnene (5 og 7 år) lege med glas og nogle ufarlige køkken-kemikalier. De har fornøjelse af at flytte rundt på stofferne og iagttage … Læs resten
Udgivet i Kemi, Maker og DIY
Skriv en kommentar
Facebook rules
Fra elev: “Hej allesammen. Jeg har netop oprettet en opslagstavle, så vi kan finde ud af hvad der sker både på gymnasiet, men også hvad der sker i rundt omkring i Svendborg. Gå ind og bliv medlem, og hvis du … Læs resten
Udgivet i Office 365, Sociale medier
Skriv en kommentar
Nye mål i klassen
Det er en fornøjelse at undervise i klasser med dygtige og ambitiøse elever. Men det kan være noget af det mest pædagogisk udfordrende, for der vil ofte også sidde meget svage elever, og hvordan tilgodeser man begge grupper? I en … Læs resten
Udgivet i Synlig læring
Skriv en kommentar
I gang med Sharepoint
Sharepoint og office 365 kan være en stor mundfuld. Jeg bliver af til spurgt hvordan man kommer i gang med at bruge platformen. Hos os har alle hold et website (holdsite). Holdsitet er født med bl.a. et dokumentbibliotek, et linksbibliotek, … Læs resten
Udgivet i Office 365, Onenote
Skriv en kommentar