I mål med 2015-16

I det forgangne skoleår var jeg involveret i mange aktiviteter bl.a. synlig læring, flipped learning regionsprojekt, en mindre udgivelse om flipped learning, opgaver som it-ressourceperson herunder workshops, innovation.
Hvis det skal gå godt, uden for meget stress, var jeg nødt til at holde mere fast i nogle retningslinjer:

1) tidsregistrere grundigt.
Det har jeg gjort nogenlunde. Synes dog ikke det har givet mindre stress. Måske tværtimod, endnu en småopgave, som skal klares. Jeg vil dog nødigt undvære. Skal huske at sætte en seddel på computeren: “Husk tidsregistrering”.

2) fjerne notifikationer fra sociale medier og outlook, og kun checke sociale medier en gang om ugen.
Delvis succes. Har flyttet notifikationer og mail-klient væk fra skrivebord på telefon til bageste side, så de ikke springer i øjnene. Men checker stadig dagligt og det er ok. Får kun notifikationer fra de vigtigste FB-grupper. Stadig et åbent spørgsmål om sociale medier bare er at blæse bobler, eller om det faktisk giver noget.

3) være mere social omkring min interesse for teknologi. Jeg søger legekammerater, frem for indflydelse og egen formidling. Det kan ske gennem Makerlab Svendborg, starte CodingPirates i Svendborg eller mødes med ligesindede på gymnasiet.
Er kommet i Makerlab (ML) gennem året. Det er meget hyggeligt. Får ikke lavet så meget arbejde derude, og kan som regel først være der kl. 20. Bliver træt kl. 21. Jeg har overvejet at starte CP i Svendborg, men tror det let bliver en for stor opgave. Afholder i stedet enkelte arrangementer, hvis muligt.

4) ikke forsøge at blive den bedste på alle områder.
Det er fortsat svært at acceptere. Oplever en stigende konkurrence-situation på skolen. Finder af og til ro i tanken om at være god nok, og endda god til nogle ting.

5) få tid til at bevæge mig, og at børnene kommer til fritidsinteresser.
Jeg har ikke været til fodbold siden efteråret. Nedtur. Dårligt vejr og andre opgaver har fyldt for meget. Kigger på andre muligheder fx floorball eller skolens motionsrum. Børnene har været til en interesse, en gang om ugen. Det er dog ikke mig, som har trukket det store læs.

6) Projekter i øvrigt.
De fleste er afsluttede. Erkendelse: Det vigtige er ikke indholdet i projektet, men at inspirere andre til at indgå i projektet. Dejligt at FL-projektet er slut, så der bliver plads til noget nyt.
Som IT-ressourceperson, er det stadig lidt uklart, hvad opgaven er.

God ide at lægge en strategi for næste skoleår. Det samler op på året og givet udgangspunkt for refleksion og planer for næste år. Skrev egentligt målene i denne post ned ved årets start, men har først fundet dem nu.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar